czwartek, 20 czerwca 2019

Podwyższony puls, nerwica, kardiologia

Czy taki codzienny puls w moim przypadku jest normalny?

Witam! Kilka miesięcy temu przechodziłem silną nerwicę co wiązało się z atakami szybkiego tętna nawet do 150 unm, nerwicę powoli mam już oswojoną natomiast została kwestia pulsu. Przez okres ok 2 tyg miałem puls na poziomie 100-114unm non stop konsultacji kardiologicznej, wykonaniu Holtera, echo, 10xekg, i badań krwi dowiedziałem się że serce jest zdrowe, lekarz zalecił brać lek concor cor 2.5mg po ok 3tyg kuracji puls spadł do ok 80-85udm, jednakże brałem tylko połowę tabletki ponieważ okrutnie się po nich czułem non stop bóle głowy i senność. Odstawiłem stopniowo ten lek i udałem się na konsultację do innego Kardiologia który znów stwierdził że serce jest zdrowe ale zaleca więcej ruchu od tej pory ćwiczyłem i mój puls od ponad 2 miesięcy mieści się w przedziale 72-85unm i tutaj moje pytanie czy taki puls jest prawidłowy na dłuższą metę czy jednak powinienem stosować przypisany przez drugiego Kardiologia biblock 2.5mg ( Pani doktor powiedziała abym stosował go doraźnie w przypadku ataków szybkiego pulsu) a takie ataki niestety się zdarzają i bez żadnej konkretnej przyczyny serce potrafi bić w przedziale 85-105, zauważyłem też iż bardzo długo serce powraca do wolniejsze rytmu po wysiłku fizycznym lub np jeździe na motocyklu której towarzyszy adrenalina. Tak naprawdę dopiero sen i odpoczynek łagodzi jego pracę. Przechodząc do Meritum moje pytanie brzmi czy zaistniałych okolicznościach puls codzienny na poziomie 75-85 jest normalny czy powinienem wdrożyć leczenie? Bardzo przepraszam za tak długi wywód ale chciałem przedstawić sytuację jak najszerzej Z góry dziękuję za odpowiedź
DOTYCZY: Badanie krwi, Holter EKG, Kardiologia, Ból głowy, Nerwica, Badanie serca, Interna, Senność, Stopy, Serce
MĘŻCZYZNA, 27 LAT

odpowiedź

Witam miło,
1. Nie pisze Pan jaka to nerwica co byłoby bardzo ważną informacją, poza tym nerwicy się tak łatwo nie oswaja. Z tego co Pan pisze wynika mianowicie raczej, że nie jest oswojona.
 2. Za normalny puls u dorosłego człowieka uważa się puls 60 -100 upm. Optymalny puls to 70-75 U tzw. młodego dorosłego często występuje puls 75-85 co też uważa się za normalne.

 3. Powolny, drugotrwały powrót do normalnego pulsu po wysiłku świadczyć może o słabej kondycji fizycznej.
 4. Podskoczenie pulsu, może być spowodowane obok wysiłku także wyskim poziomem stresu lub częstymi pikami stresu.
 5. Tzw. Hormony Stresu to Adrenalina, i Kortyzol. Podwyższony poziom adrenaliny może powodować zaburzenia tętna, a także częstoskurcz oraz zakłócać gospodarkę potasem. Kortyzol jest nazywany "hormonem zabójcą".

 Reasumując: ograniczyłbym na Pana miejsu zajęcia powodujące wydzielanie tych hormonów, poprawił kondycję fizyczną, zbadał poziom stresu metodą HRV i skonsultował dobrego psychoterapeutę w sprawie nerwicy. W razie zarejestrowanie się do mnie na wizytę proszę przynieść wydruk tej korespondencji. Pozdrawiam 

1 komentarz: